Friday, 5 December 2014

[GAMBAR] 'Miss Universe 1965' Dari Thailand Kekal Menawan Selepas 49 Tahun



Tahun 1965, Apasra Hongsakula ialah wanita pertama yang mewakili negara Thailand dalam pertanding Miss Universe. Wanita ini juga pernah memenangi gelaran Thailand's First ever Miss.


Apasra yang dilahirkan pada 1947 kini sudah berusia 67 tahun. Namun rupa wajahnya masih kelihatan seperti usia 20 ke 30 tahun. Dia kini kelihatan lebih cantik, menawan dan gojes dari yang sebelumnya.

Ianya amat menakjubkan, bagaimana beliau boleh mengekalkan kecantikannya bertahan begitu lama semenjak era 60-an? Jika dilihat dari gambar lama, dia kelihatan hanya beberapa tahun berbeza dari usia dalam gambar tersebut.

Lagi beberapa gambar beliau di bawah:









Gambar Buruh Kanak-Kanak Pada Awal Kurun-20 Di Amerika ( 17 Gambar)



Bruuh kanak-kanak kini tidak lagi boleh diterima masyarakat. Kanak-kanak perlu pergi ke sekolah bagi memastikan masa depan mereka cerah dan mempunyai peluang untuk keluar dari kemiskinan. Di Amerika Syarikat penggunaan buruh kanak-kanak dibenarkan sehingga 1938. Usaha mengharamkan penggunaan buruh kanak-kanak sudah bermula sejak 1900. Pada waktu tersebut hampir 2 Juta kanak-kanak diantara umur 5-10 tahun dipercayai dikerah untuk bekerja di sektor perlombongan dan perkilangan. Gambar-gambar di bawah diambil oleh Lewis Heinuntuk digunakan sebagai bukti kekejaman yang berlaku terhadap buruh kanak-kanak. Kanak-kanak digunakan kerana mereka lebih murah dan dipaksa membantu keluarga. Di dalam lombong mereka lebih pantas bergerak kerana tidak terlalu tinggi. Di kilang tekstil pula mereka boleh merangkak ke dalam mesin untuk membersih datau membaiki mesin yang rosak. Ramai yang meninggal dunia dan cacat seumur hidup akibat kemalangan yang berlaku di tempat kerja. Usaha Lewis Hein dan National Child Labor Committeememastikan kanak-kanak Amerika Syarikat sekarang hampir 100% bebas dari menjadi abdi.

Sementara itu di Malaysia semua orang tahu ada kanak-kanak dipaksa mengumpuk"derma" untuk madrasah dan sekolah tahfiz. Jual kalender dan ubat sapu. Dari pagi ke malam mereka menjual produk dari meja ke meja. Satu Malaysia tahu. Menteripun tahu. Wartawan akhbar juga tahu tapi kenapa mereka masih diperhambakan? Ini ialah sesuatu yang memalukan negara. Ini membuktikan dari segi hak kanak-kanak, kita masih setanding Amerika Syarikat sekitar 1900. Menyedihkan!





Thursday, 20 November 2014

Gadis Ini Terberak Dalam Seluar Ketika Asyik 'TWERKING'



Fenomena twerking pertama kali dipopularkan oleh penyanyi Miley Cyrus. Kemudian menjadi semakin melonjak, setelah Nicki Minaj menari dengan tampilan yang seksi dan menggoda di video klip "Anaconda".

Nampaknya, fenomena ini juga memberi inspirasi kepada seorang gadis untuk melakukan twerking. Dengan mengenakan legging putih dan sweater, gadis tersebut merakam aksinya dalam sebuah video. Mungkin juga berniat untuk muat naiknya di YouTube.

Namun, malang yang menimpa gadis ini. Ketika tengah asyik menari, dia terberak di seluar. Legingnya yang berwarna putih itu benar-benar menampakkan kejadian tersebut.

Setelah menyedari ada sesuatu di seluarnya, gadis ini terus menghentikan aksi twerkingnya.

Dengan tangan kanan yang sibuk memegang seluar, dia pun terburu-buru berjalan ke arah kamera. Seorang temannya yang bertugas merakam video pun kelihatan tertawa terbahak-bahak melihat kejadian tersebut.

Monday, 10 November 2014

Makanan Seharian Yang Bahaya Tanpa Kita Sedari



Makanan dan ubat adalah satu keperluan dalam kehiduan kita seharian, kalau lapar kita akan makan kalau sakit kita akan makan ubat. Tapi tahukan anda ada yang anda tidak ketahui sesetengah  apa yang kita makan adalah bahaya.

Apa yang di tulis ini tidak ada niat untuk memburukkan sesiapa cuma perkongsian untuk kebaikan semua.

Makanan yang anda perlu jauhi

Mee Segera

Tahu tak kenapa mee segera boleh tahan lama dalam keadaan keras dan akan menjadi lembut apabila direndam dengan air panas? Ini disebabkan oleh kandungan wax(lilin) dalam mee tersebut yang membolehkannya tahan lama. Katakanlah, hari ini anda makan mee segera , dan esoknya korang terasa nak makan mee segera lagi, jangan makan ok. Pastikan anda makan 3 hari berikutnya kerana wax mengambil masa selama 3 hari untuk dihadam. Bayangkanlah kalau anda makan mee segera setiap hari, berapa banyak kandungan wax yang terkumpul dalam perut anda. Dan ini sebenarnya boleh menyebabkan kanser yang boleh membawa maut.

Sardin

Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser yang terjadi di dalam rahim yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser yang bahaya.

Minuman 3 in 1

Persatuan Pengguna Pulau Pinang(CAP) mendakwa seorang yang minum sebanyak 20 gelas 3 in 1 dalam masa sebulan berpotensi untuk menghidap lebih dari 60 jenis penyakit kronik. Berdasarkan kajian yang telah dibuat sejak 10 tahun lalu ke atas satu pek minuman coklat 3 in 1 seberat 28 gram,terdapat 55.6 % kandungan gula di dalamnya yang bersamaan 3 sudu teh manakala kopi (20 gram) ialah sebanyak 51.5 % kandungan gula bersamaan dengan dua sudu teh gula. Besar kemungkinan kadar kandungan gula yang dimasukkan dalam pek itu kini ditambah sebanyak dua kali ganda selain krimmer.

Panadol atau Paracetamol

Panadol adalah ubat yang bertoksik kepada tubuh manusia. Ia akan merosakkan organ hati dan Panadol akan tinggal di dalam tubuh manusia selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Panadol ni sebenarnya adalah sejenis “painkiller”, semakin banyak kita consumed, semakin lama semakin kurang kesannya pada badan kita. Bererti kita perlukan dos yang lebih lagi bila ia kurang berkesan Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka yang terpaksa melahirkan anak secara bedah, ubat tahan sakit yang diberi mestilah tinggi dosnya. Tapi kalau terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup dos ubat tahan sakit yang diberi tadi akan memberikan kesan sifar terhadap kesakitan yang kita alami dan kita perlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit.

Seboleh bolehnya elakkan la 4 jenis makanan kat atas. Cari makanan alternatif lain macam roti(terutama roti serat), biskut, dan lain lain yang bukan makanan segera. Sayangi diri kita, berubat sebelum sakit bukan berubat selepas sakit

Tuesday, 4 November 2014

Gambar SEKSI Tizz Zaqyah Hanya Pakai Singlet Di Set Penggambaran



Baru-baru ini, gambar seorang individu didakwa mirip seorang pelakon wanita tersebar di laman sosial. Pelakon wanita yang dimaksudkan itu adalah Tiz Zaqyah.

Gambar yang menunjukkan Tizz Zaqyah sedang nyenyak tiduk dengan memakai topi jururawat di kepalanya tersebar. Tidak diketahui pula sama ada gambar itu dirakam oleh tuan empunya badan atau rakan sendiri.




Namun setelah memeriksa akaun instagram rasmi Tizz Zaqyah, tiada pula gambar berkenaan dimuat naik di laman instagramnya.

Menurut sumber, Tizz Zaqyah tertidur dilokasi pengambaran. Ada rakannya yang nakal bertindak merakam gambar Tizz yang sedang lena tidur dalam kepenatan.

Bagaimanapun, para peminat sempat meberikan pandangan Tizz Zaqyah kelihatan sedikit gemuk dan tembam. Namun tetap kelihatan comel dan cantik.

Sumber: My Media Hub

Sunday, 14 September 2014

COOL - Rumah Tergantung Tepi Tebing, Depan Laut



CANBERRA: Tidak pernah terbayang akan ada kediaman berkonsep tergantung, lebih-lebih lagi di tebing tinggi berhadapan lautan luas di pinggir Australia.

Portal berita melaporkan rekaan yang dihasilkan arkitek negara itu dari Modscape's Ambitious Designs.

Siput laut atau teritip yang melekat dan tergantung di bawah kapal atau perahu memberi ilham kepada pereka firma berkenaan.

"Rekaannya ini sesuai dengan permintaan pelanggan yang inginkan sesuatu yang luar biasa di kawasan pantai di Australia.



"Rumah ini bukan sahaja tergantung di tebing bukit, malah memiliki pemandangan Lautan Hindi yang indah," kata jurucakap firma tersebut.

Kediaman mewah itu memiliki lima tingkat, selain digantung di tebing dengan menggunakan pin keluli kejuruteraan tinggi.

Beberapa arkitek dan pakar kejuruteraan daripada firma berkenaan akan bekerjasama membina rumah pasang siap ini.

Sumber: mstar.com.my

Wednesday, 10 September 2014

Wanita miliki 2 tangan gergasi terpaksa memotong kedua belah tangan ( 3 Gambar)



Seorang wanita warga Thailand yang menderita penyakit misteri dengan memiliki dua tangan gergasi yang menyakitkan tidak mempunyai pilihan terpaksa memotong kedua belah tangannya untuk meredakan kesakitan yang dialaminya. Akhbar Daily Mail melaporkan, Duangjay Samaksamam, 59, dari wilayah Surin, Thailand dipercayai memiliki tangan paling besar di dunia seberat 9.5 kilogram setiap satu, menderita penyakit yang jarang-jarang berlaku, selain menyebabkan anggota badannya membengkak.

"Tangan saya sangat berat sehingga saya tidak mampu mengangkatnya untuk menyikat dan menyampu rambut. Saya mengalami kesakitan yang amat sangat untuk memakai pakaian.


"Beberapa orang doktor menasihati saya, satu-satunya cara bagi menanga-ni penyakit ini ialah dengan memotong tangan saya supaya saya boleh bergerak bebas. Tapi saya tidak mahu melakukannya," katanya.




Beberapa orang doktor pakar percaya pemilik kedai runcit itu merupakan satu-satunya individu di dunia ini yang menghidap penyakit Macrodystrophia Lipomastosa iaitu penyakit yang menyebabkan tangan membengkak dari bahu hingga ke jari di kedua-dua belah tangan.

Menurut Duangjay, dia pernah menjalani pembedahan bagi merawat penyakit berkenaan ketika dia berusia 25 tahun. Bagaimanapun pembedahan itu bukan sahaja gagal mengubatinya malah menyebabkan keadaannya semakin buruk.
Kerana malu dengan keadaan yang dialaminya, Duanjay menghabiskan masa selama 20 tahun `berkurung' di dalam rumah dan tidak pernah bersekolah.
Namun, Duangjay tiada pilihan apabila dia terpaksa menguruskan kedai runcit milik ibu bapanya yang kini telah uzur.
Keadaan yang dialami Duangjay itu juga menarik perhatian doktor dari seluruh dunia dan ramai yang cuba mengubatinya dengan menghilangkan bengkak berkenaan, namun gagal.

Wednesday, 3 September 2014

GAMBAR: Gay Melayu Bangga Luah Cinta Di FB..



Di luar sana, tak dapat dinafikan terdapat ramai individu bernafsu songsang namun masih mempunyai rasa malu apabila berusaha menyembunyikan perkara tersebut daripada pengetahuan orang lain kerana tahu ia tidak betul dan melanggar hukum agama.
Kalau ada yang mahu menunjuk kebahagiaan hidup bersama kekasih sejenis pun, mereka masih hati-hati apabila gambar intim bersama pasangan sesat hanya dikongsikan di laman sosial tertutup.

Namun remaja Melayu beragama Islam dan berasal dari negeri Serambi Mekah di bawah  ini nampaknya mempunyai ketebalan muka luar biasa apabila tidak kisah beraksi romantik dan mesra dengan kekasih sama jantina lalu memuat naik di Facebook miliknya untuk tatapan semua orang.






Apa yang kami pelik, ramai kawannya ikut sama sengal apabila menekan LIKE dan memuji gambar yang boleh membuatkan manusia normal muntah sebagai ‘sweet’ malah mendoakan kebahagiaan mereka (pengsan).

Kalau kami yang tak kenal remaja ini pun terbuntang biji mata dan mengusap dada istighfar melihat aksi manja dia bersama ‘cik abe’ bagaimana agaknya reaksi mak ayah dia kalau dapat tahu?
Sweet kepala ban*! – MYNEWSHUB.CC

Tuesday, 2 September 2014

PANAS - Pasangan Remaja Melayu Selfie Separuh Bogel


GALAK betul pasangan remaja ini yang sanggup berselfie sambil melakukan perbuatan yang tak senonoh. Bercium di tempat awam, kononnya mereka lah pasangan yang paling romantik. Tak sedar dosa pahala langsung!
Menggunakan laman sosial Instagram yang tidak diprivasikan, gambar itu dipercayai di ambil ketika pasangan itu bercuti di sebuah pulau di Pantai Timur. Seolah-olah bangga dengan perbuatannya, dia juga tanpa segan silu memuat naik gambar-gambarnya yang hanya berbikini. Feeling Minah Salleh sungguh!
Sudahlah melakukan aksi mengaibkan, lebih memalukan apabila ditegur, remaja perempuan itu cuba menegakkan benang yang basah seolah-olah aksi mereka ni tak salah langsung. Sebaliknya, yang menegur itu pula dicari kesalahannya.
Antara yang ditanya oleh seorang ‘follower’  itu samada dia seorang Islam atau tidak. Tetapi remaja perempuan ini seolah-olah mengelak dengan bertanyakan soalan yang sama kepada ‘follower’ yang dikenali dengan nama @gongzhu_puteri.
Mungkin dia tahu yang orang akan menegur tentang aksinya yang tidak sopan itu, remaja itu memberi kenyataan balas yang bermaksud “dia tidak kisah apa orang nak kata sebab kubur masing-masing!”

Amboi dek, sombong betul bila ditegur. Sebab kubur lain-lainlah orang nak tegur sekarang. Kalau kubur kita sekali boleh juga tolong mana yang patut!
Takpelah, orang tegur sebab ambil berat. Moga mereka ini diberi hidayah untuk bertaubat. Amin…- 

Wednesday, 27 August 2014

Ular Sawa Jadi Peneman Tidur Anak



Jakarta: Kebiasaan seorang budak lelaki yang hanya mahu ditemani ular ketika tidur mengejutkan ramai orang dan menjadikan rumah mereka di Malimongan, Makassar tumpuan ramai.

Bagi Dhiaz Ahmad Zidan, 2, teman paling disenangi untuk melelapkan mata ialah ular sawa seberat 40 kilogram yang dilayannya seperti patung mainan. 
Selain itu, ada 28 ular lain yang menjadi haiwan peliharaan ibu bapanya, Fatimah, 36, dan Yudhi Pramono, 38.
Pada ketika lain Dhiaz menjadikan ular berkenaan sebagai peneman untuk bermain-main.  
Kata Yudhi, setiap kali Dhiaz mahu tidur budak itu akan gelisah jika tiada ular menjadi peneman.

“Hanya selepas dia puas bermain dengan ular, barulah haiwan itu saya simpan di dalam sangkar,” katanya.

Jika tidak dilayan begitu, kata Yudhi, Dhiaz akan menangis.

Katanya, kebiasaan tidur ditemani ular mula terjadi sejak Dhiaz berusia 2 bulan.
“Kebiasaan itu menyebabkan jiran tetangga takut atau geli,” katanya.

Selain ular sawa Yudhi dan Fatimah turut membela beberapa ular jenis lain termasuk yang berbisa.

‘Teman’ paling akrab Dhiaz ialah ular sawa sepanjang 4.25 meter yang berusia 14 tahun.

Yudhi menjadikan ular ditemuinya di beberapa daerah di Indonesia sebagai koleksi.

Kata Yudhi hobi membela ular itu diwarisi daripada neneknya.

“Bagi kami, ular ini seperti sebahagian daripada keluarga,” katanya.- Agensi

Tuesday, 26 August 2014

Wanita Malaysia Sertai ‘Jihad Seks’ Di Timur Tengah?



Wanita Malaysia dipercayai menyertai pasukan kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) untuk menawarkan Jihad Al-Nikah atau jihad seksual, kata pegawai kanan risikan kepada The Malaysian Insider.

Pihak berkuasa mengesahkan tiga wanita Malaysia pergi ke Timur Tengah untuk menyertai pasukan Isis.
Jihad Al-Nikah merujuk kepada konsep kontroversi iaitu wanita Sunni dikatakan menawarkan diri mereka dalam bentuk peranan memenuhi keperluan seksual pejuang yang memperjuangkan undang-undang Islam.

Konsep itu berasal daripada fahaman Wahhabi sekitar 2013, yang menyeru penyokong wanita Sunni untuk tampil melakukan jihad seks dan menyemarakkan moral pejuang terhadap regim Bashar al Assad di Syria.

“Wanita ini dipercayai menawarkan diri mereka untuk melakukan hubungan intim kepada pejuang Isis yang cuba memperkenalkan peraturan Islam di Timur Tengah.
“Konsep ini mungkin kelihatan kontroversi tetapi ia semakin berkembang apabila sesetengah wanita Islam di sini bersimpati dengan kepayahan Isis,” kata seorang pegawai risikan kepada The Malaysian Insider.
Enggan didedahkan identitinya, pegawai itu berkata seorang wanita Malaysia berlepas ke Timur Tengah pada Disember tahun lalu.

“Wanita itu, berusia 30-an, pergi ke Turki sebelum bertemu dengan orang tengah yang membantunya melengkapkan perjalanan ke Syria melalui jalan darat.
“Seorang lagi wanita Malaysia berusia 40-an dipercayai bekerjasama dengan pasukan Isis pada April tahun ini,” kata sumber.

Pegawai risikan berkata, bukan wanita Malaysia saja yang melakukan jihad seksual kerana ada juga wanita Islam lain terbabit.

“Pertukaran risikan dengan beberapa negara mendedahkan wanita Islam Sunni dari Australia dan United Kingdom juga menyertai Isis,” katanya.

Pegawai risikan berkata, Isis mengeluarkan dekri atau edik pada Jun tahun ini menawarkan pengerahan Jihad Al-Nikah atau jihad seksual.
“Sebaik saja selepas bandar Mosul di Iraq ditawan pasukan Isis, orang ramai diarahkan menghantar wanita tidak berkahwin berjihad untuk seks,” dedah pegawai risikan.

“Dalam pengisytiharannya, Isis mengancam untuk melaksanakan undang-undang syariah terhadap mereka yang gagal mematuhi edik atau dekri itu,” kata pegawai berkenaan.
Pegawai risikan berkata, rakan sejawatannya di Britain mendedahkan lebih 600 umat Islam British dipercayai berjuang untuk Isis.

“Jumlah itu termasuk wanita Islam British yang bukan berjuang di barisan hadapan, tetapi masih terbabit dengan melakukan jihad seksual.
“Pegawai risikan Australia mendedahkan lebih 100 wanita Islam Australia berada di Syria berjuang di smaping Isis,” kata pegawai risikan itu.

Walaupun Putrajaya pada awalnya mendedahkan kira-kira 30 rakyat Malaysia berlepas ke Timur Tengah berjuang untuk Isis, tetapi angka itu dipercayai sebenarnya lebih tinggi.
“Pemeriksaan yang dilakukan dengan rakan sejawatan kami di luar negara mendedahkan mungkin jumlah rakyat Malaysia di Timur Tengah mencecah 50 orang,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Setakat ini, 3 rakyat Malaysia dilaporkan maut di Syria ketika berperang menentang pasukan Presiden Syria Bashar Al-Assad.
Mat Soh, 53, dilaporkan terbunuh selepas dilanggar lori tangki ketika pertarungan sengit antara Isis dengan pasukan Syria minggu lalu.

Pada Jun, Ahmad Tarmimi Maliki, 26, mati selepas insiden bunuh diri yang menyebabkan lebih 20 askar Iraq maut di pangkalan mereka di Al-Anbar.
Identiti rakyat Malaysia ketiga yang maut dalam satu insiden masih belum disahkan oleh pihak berkuasa di sini.

Sejak konflik di Syria meletus pada Mac 2011, lebih 190,000 kematian dilaporkan setakat ini, menurut Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu.

Kejadian pembunuhan paling mengerikan ialah pada 20 Ogos ketika Isis melancarkan satu rakaman menunjukkan seorang lelaki yang dikatakan berjihad, bercakap dengan loghat selatan Inggeris, memenggal kepada seorang wartawan dan jurugambar warganegara Amerika, James Foley.

Foley ditangkap di Syria pada penghujung 2012. Rakaman video itu menunjukkan beliau dibunuh di kawasan padang pasir.
Video bertajuk ‘Pesanan kepada Amerika’ itu dimuat naik di YouTube sebagai amaran kepada Presiden Amerika Syarikat Barack Obama berhubung serangan terhadap militan di Iraq.

Sebelum dibunuh, wartawan berusia 40 tahun itu dipaksa membaca satu kenyataan yang menyalahkan Amerika atas kematiannya. – The Malaysian Insider

Wednesday, 20 August 2014

PANAS - Jurugambar Kantoi Pujuk Model Muslimah Buat Aksi Terlampau



Kami tahu terdapat ramai wanita di luar sana yang cukup berbangga andai dapat menjadi model.
Tapi dalam keterujaan tersebut silalah berhati-hati kerana sejak dulu lagi dah ramai perempuan yang terperangkap gara-gara keinginan mahu popular seperti ini.

Contoh lelaki berhidung belang yang mahu mengambil kesempatan dapat dilihat dalam print screen yang disiarkan ini.

Berlagak konon juru gambar (entah betul entah tidak), lelaki ini meminta mangsa merakam gambar seksi lalu dihantar kepadanya.

Bagi menyembunyikan niat jahatnya dia berselindung di sebalik pujukan mahu mencari model muslimah dan wanita tersebut tidak perlu menanggalkan tudung.
Model muslimah kehapa kalau diminta bergambar persis pelakon lucah?





Jadi kepada kaum hawa di luar sana, berwaspadalah dan jangan terlalu teruja bila ada lelaki kononnya juru gambar menghampiri anda lalu menyatakan hasrat mahu menjadikan anda seorang model.
Silap-silap anda cuma bakal menjadi model lucah untuk tatapan dirinya yang sangap!

Thursday, 14 August 2014

Budak Sekolah Gambar Bak Suami Isteri Di Pagi Raya



Entah apalah kena budak-budak sekarang, makin lama makin tak tahu malu terutama dalam bab pergaulan lelaki perempuan.

Jika gambar berpeluk sakan sudah biasa ditemui di Facebook budak sekolah zaman sekarang, yang ini pula gambar sepasang kekasih kecil yang ‘feeling feeling’ macam ambil gambar suami isteri di pagi raya.

Meskipun budak lelakinya elok berbaju Melayu tradisional manakala yang perempuannya bertudung litup menutup aurat, selamba sahaja mereka berpeluk dan bercium ‘molot’ sambil gambar dirakamkan.

Tak pasti pula jika ada member yang jadi pak sanggup tolong ambilkan gambar atau kamera dipasang timer tapi yang pasti budak dua ekor ni memang dah gatal sangat nampaknya.
Maka kalau ada keluarga atau sanak saudara yang mengenali pasangan mentah ini, mohon dipesan kepada ibu bapa mereka supaya beri pendidikan agama yang lebih lagi pada anak mereka atau kalau susah-susah, kahwinkan saja.

Thursday, 29 May 2014

Kelab Malam khas buat orang gemuk!

Adakah anda mempunyai berlebihan berat badan? jangan segan .. kini anda boleh menyertai kelab malam khas yang khusus untuk orang yang berlebihan berat badan.. Haha! Sememangnya meletopsss!!!


Kelab malam California "Club Bounce" and "The Butterfly Lounge"  membuka pintu mereka kepada orang-orang yang mungkin tidak berasa selesa di kelab-kelab malam lain kerana berat badan mereka. Bounce Club adalah  dengan lampu berkelip, suasana yang mesra dan dinding yg mempesonakan hip-hop bunyi, memenuhi khusus untuk orang gemuk. Ini adalah besar, orang besar, semua berpakaian kepada nines dan banyak tip skala pada 250, mungkin £ 300.

Tuesday, 27 May 2014

Misteri muzik dari tasik Yellowstone


TAMAN Negara Yellowstone terletak di Amerika Syarikat dan menjadi antara daya tarikan utama pengunjung sama ada dari dalam negara mahupun pelancong luar untuk berkunjung ke situ.
Menurut para pengunjung yang pernah ke situ, mereka terdengar bunyi-bunyian yang pelik diatas langit yang terletak di atas Tasik Yellowstone di awal pagi. Dikatakan sumber bunyi-bunyian itu tidak diketahui dan tidak difahami puncanya.
Menurut Hiram M. Chittenden dalam bukunya pada tahun 1895, ‘Tasik Yellowstone National Park’, bunyi itu dikatakan mirip dengan bunyi wayar telegraf ataupun dengungan sekumpulan lebah yang bermula dengan lembut dari jauh dan semakin kuat sehinggalah ia hilang begitu sahaja ke arah yang berlawanan.

Hiram ialah seorang jurutera terkenal dalam pelbagai bidang sains yang telah membina jalan raya dan jambatan di taman negara itu dan dia bukanlah satu-satunya individu yang pernah melaporkan tentang bunyi-bunyian tersebut.
Malah, ramai saintis ternama turut melaporkan perkara yang sama dan ianya turut dilaporkan dalam pelbagai medium seperti buku, jurnal dan surat khabar.

Biasanya laporan itu menyatakan yang bunyian itu kedengaran berdekatan atau di Tasik Yellowstone ataupun Tasik Shoshone pada hari yang cerah bila kurangnya angin bertiup dan tasik dalam keadaan tenang.

Terdapat pelbagai andaian untuk menerangkan keadaan itu yang antaranya termasuklah gempa bumi yang sangat perlahan telah mencetuskan bunyi di gua bawah tanah.
Satu lagi teori dibuat oleh F.C. Marvin, ketua bagi Biro Iklim Amerika Syarikat yang meletakkan teorinya berdasarkan pemerhatian oleh Glen Jefferson, seorang ahli meteorologi di Yellowstone.
Menurut Marvin, pembalikan suhu adalah sesuatu yang biasa di atas Tasik Yellowstone yang mana udara panas di atas tasik terletak di atas udara yang lebih sejuk di bahagian permukaan tasik.
Pembalikan itu mungkin akan mengubah cara biasa udara menghasilkan bunyi. Jika bunyi itu ada kaitan dengan keadaan geologi taman negara itu, ia akan datang dan pergi bersama-sama faktor ‘thermal’ yang lain seperti kehadiran geiser ataupun mata air panas.

Wednesday, 14 May 2014

Gambar Gadis-Gadis Cantik Yang Dihukum Mati Di China (10 Gambar)

Memang sadis tengok gadis-gadis cantik ini yang dihukum mati oleh polis di China. Mereka ini telah melakukan pelbagai kesalahan seperti menganaiya, membunuh serta menyeludup dadah. Mereka telah diberi rupa tetapi gunakan dengan cara yang salah.




Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More