Saturday 23 November 2013

Tradisi Makan Sushi Diatas Tubuh Wanita Telanjang


Adakah anda tergolong dalam kalangan yang menyukai segala hal dari negara matahari terbit iaitu Jepun? Kalau ya, sudah pasti anda pernah makan sushi atau sudah menjadikan ia sebagai makanan kegemaran anda.

Nyotaimori, adalah sebuah tradisi menyantap sushi di atas tubuh wanita tanpa bogel yang terdapat di Jepun. Tubuh wanita ini biasanya dijadikan piring sushi oleh para kalangan mafia Jepun atau cukup dikenali sebagai YAKUZA.


Tapi sebenarnya tradisi ini sudah dilarang, bahkan di Negara asalnya sendiri, kerana banyak yang memanfaatkan sebagai tempat prostitusi saja. Padahal dalam tradisi aslinya, Nyotaimori yang dulu dilakukan para Shogun di Jepun dengan ritual dan makna khusus membutuhkan proses yang lama.


Seperti, wanita yang akan menjadi piring harus mandi dengan sangat bersih dan ditaburi bubuk khusus untuk menjaga suhu tubuhnya tetap dingin. Kerana jika melakukan Nyotaimori secara asal-asalan, sushi yang bercampur dengan keringat si wanita akan menimbulkan banyak bakteri dan akan menyebabkan diare.

Jadi, buat anda yang mau cuba sepertinya tidak perlu jauh-jauh ke Jepun. Karena kononnya Nyotaimori juga sudah masuk ke Indonesia.







Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook