Monday 9 December 2013

P1 Wimax Suckss.. PENIPU !


Nampak gayanya sebahagian pengguna P1 Wimax sudah begitu marah dan tension dengan tindak-tanduk penyediaan perkhidmatan internet itu sampai mereka mewujudkan satu page khas di facebook bagi berkongsi pengalaman dan rasa marah.
Page itu boleh dilayari di sini P1 Wimax Sucks.

Satu hal antara pengguna dan syarikat itu.

Hal yang kedua ialah apakah peranan aktif yang dimainkan Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM) dalam hal ini.

Lojik akal memperlihatkan dengan jelas bahawa sudah tentu tahap menyampah dan tension pengguna P1 Wimax sampai ke tahap tak tahu nak luah kat mana sehingga terpaksa buat page FB.

Sudah tentu ramai yang tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya di hati mereka. Takkan suka-suka nak buat page camtu.

Cubalah nilai antara aduan yang dibuat di page berkenaan di mana pihak P1 pun harus lihat apakah ia benar atau salah faham;


 salam.kes sy pulak lastmonth kereta kena rompak.laptop n p1 brdband yg ada dlm kereta pun sekali kena angkut…baru pakai 3 bulan,kontrak 2 tahun…..dah buat police report copy,by hand hantar ke p1 jalan templer, mintak replacement for the brodband..tp peg kat cs kaunter mintak settle payment RM 578..dahle xboleh bg broadband baru, even dah ade police report..not that i sengaja bg perompak curik brdband tu??klau hilang kes kite buat hilang lain la kisahnye kan…ni siap nak denda rm200,brdband 399…….then i chose to stop the contract..kena byr jugak 700……..then dia ugut nnt name kena blacklist dgn CTOS…….then balik office, tgk emel, die hantar bil payment rm958++………..wth??p1 mmg sucks.so now i nak report kat tribunal pengguna..any of u penah report kat tribunal pengguna tak??

Lagi aduan;
saya juga mangsa p1 ni.. Baru2 ni dpt la mesej yg nama dah disenaraihitamkan. Masa mula2 saya ingat lagi salegirl tu beritahu kalau blacklist pun hanya dengan p1 kalau kita x bayar. Dulu langgan p1 dengan bayaran RM49 sebulan. Tp kenapa current bil saya ni rm999? Mohon penjelasan.

Lagi;
Tq admin for approval.. Well mcm korank aku pon kene jugak tp lom terminate lagi. Skrg ni dlm proses nk terminate cuma isu aku ialah apa yg dibayar tak berbaloi. Byr bln2 119 utk 4mbps tp tak pernahnya dpt, busuk2 dpt 1mbps atau below.. tp banyaknya salu x dpt laaa.. reception mmg sgt trok, jrg jumpa dye pergi 2mbs.. tu bangang ke pandai tuh P1 menipu org!??? Komplen dh banyak kali, buat troubleshoot pon bnyk kali tapi hasil ttp sama. Aku manage utk dpt approval utk waive pen…

Lagi;
p1max memang sux,,saya ada hutang dengan aeon. dan motor. tapi baru berapa RM saja.
  tapi dengan P1max . hutang mengalahkankan beli motor.
sedar2 dah 3k . nak buat pinjaman bank boleh keluar penyata hutang dengan p1max

BOIKOT p1max!! puck u p1max. srry admin . sekadar nak meluah perasaan

Lagi;

nak Tanya : last 2 weeks dapat msg dari P1 kate Nye kene clearance kan outstanding balance Rm1.1k untuk clearkan nama dari CTOS.
  saya dah setahun lebih tak guna p1, lepas kontrak tamat, then bila call customer service, dia kata akaun dah cancel sbb tamat kontrak. tup tup, dapat msg tu.
  saya ingat mmg salah saya sbb tak pergi center isi form utk tamatkan kontrak ke ape ke..
  tp tadi baru tahu, yang ramai dapat kes mcm nie.
Soalan Nye.. : perlu ke bayar 1k tu?
* btw, thanks approve admin..

Sebenarnya bertimbun luahan perasaan pengguna di page itu… jadi kalau ada orang yang prihatin di SKMM dan P1 Wimax … sila la ambil tindakan yang perlu. Di atas adalah contoh aduan yang memperlihatkan rasa marah pengguna.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook