Monday 27 January 2014

Gambar Bas Terbakar Di Jln Telupid - Sandakan Sabah


Telupid: Seramai 32 penumpang dan dua pemandu sebuah bas ekspres terselamat selepas sempat keluar apabila kenderaan berkenaan terbakar dalam kejadian di Jalan Telupid, dekat sini, kira-kira jam 1 petang tadi
Bas ekspres yang dalam perjalanan dari Kota Kinabalu ke Sandakan dipercayai memberhentikan kenderaan di atas jalan sebaik penumpang menjerit ada asap di dalam bas terbabit. 
Tiada sebarang kecederaan atau kemalangan jiwa dilaporkan dan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sandakan yang dimaklumkan kejadian itu bergegas ke lokasi untuk mamadam api berkenaan.



Info WhatsAPP- 

Izinkan saya taklimatkan satu kejadian bas express Tung Ma yg terbakar dikm.78 jalan Beluran/Telupid jam lebih kurang 1 pm tadi.Bas dalam perjalanan dari KK ke Tawau dgn 38 orang penumpang.Dalam kejadian ini ada saksi(penumpang lain) yg nampak seorang penumpang(suspek)yg tak berhenti henti menghisap rokok dalam tandas bas walaupun dilarang berbuat demikian.

Apperently the fire started from the toilet and spread. No casualties in this incident but the bus was completely destroyed. The suspect has been arrested and I have instructed that the case be investigated under section 435 kk. All passengers have been instructed to go to balai polis Telupid to lodge reports as their belongings were destroyed as well. I am on the way to balai Telupid to supervise investigations.



Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook