Tuesday 21 January 2014

Pelari Marathon Seksi Di China Jadi Sensasi Di Internet


Mao Dou menjadi perbincangan netizen di China sejak mengikuti Beijing Marathon pada Oktober 2013 . Lalu pada awal tahun ini dia juga kelihatan mengikuti Xiamen International Marathon 2014 . Dengan paras cantik , perut berotot dan rambut indah membuat Mau Dou menjadi pusat perhatian saat marathon diadakan .

Pesona Mao Dou itu langsung tersebar di internet dan kini dia sudah mempunyai 10 ribu follower di Weibo . Perempuan asal Hangzhou ini sudah sering ikut marathon sejak 4 tahun lalu yang pertama kali dilakukannya pada Mei 2012 . Dia menjalani latihan 3-5 kali seminggu yang tiap sesinya lari 10 km dan 25 km.

Mao Dou mengatakan hasratnya saat ini adalah mengikuti total 100 marathon tanpa cedera. Xiamen International Marathon yang baru diikutinya menjadi penglibatannya yang ke - 7 untuk event lari . Perempuan cantik ini juga berharap dapat mempertahankan bentuk tubuhnya selama mungkin yang boleh .



Ketika ditanya reputasinya sebagai " Pelari marathon tercantik di China " , Mao Dou mengaku tak mempedulikannya . Dia juga tenang saja ketika para netter menuduhnya cantik kerana  operasi plastik . " Kita semua sama - sama manusia jadi janganlah bersikap kejam , " ucap perempuan berusia 26 tahun itu .

Meski tak peduli jadi bintang internet namun Mao Dou mengakui itu membuatnya menerima banyak mesej dari calon pelari yang minta diajari . Harapannya kini dia boleh mendorong agar semakin banyak gadis cantik yang mahu mengikuti jejaknya ikut lari marathon .

Sumber: wowkeren.com
Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook