Tuesday 18 February 2014

Senarai 5 Model TRANSGENDER Yang Cantik Dan Sensasi



Jangan mudah tergoda dengan kemolekkan tubuh dan paras cantiknya , sebab lima model wanita ini sebenarnya adalah lelaki . Namun , kerana satu dua perkara mereka memilih bertukar menjadi seorang wanita yang tak kalah memikat !
Transjender , merupakan sebutan bagi mereka yang dilahirkan sebagai lelaki tetapi apabila dewasa berpenampilan seperti layaknya wanita . Sekararang ini blantika mode dunia semakin semarak dengan kehadiran para model transjender , terkadang sukar membezakan antara model wanita sebenar dan yang bukan . Sebab mereka sama ramping , berkadar dan sensual seperti para supermodel wanita umumnya .
Kalau anda masih tidak percaya , simak lima model transjender yang berjaya mencapai kejayaan sebagai model catwalk berikut ini . Cuba perhatikan dengan teliti , secara kasat mata boleh kah anda mengenal pasti bahawa mereka bukan seorang wanita ?

Andrej

Berasal dari Australia , Andrej dikenali sebagai model androgini ( seorang lelaki berpenampilan bak wanita ) dan popular kerana talentanya berpose untuk koleksi busana dua jantina , yakni wanita dan lelaki . Pada Januari tahun 2011 silam , Andrej diamanahkan oleh Jean - Paul Gaultier dan Marc Jacobs untuk memeragakan fesyen pada lini wanita dan lelaki , di Paris Fashion Week . Hal lain yang menarik , dalam laman models.com , pada tangga top 50 model lelaki , dirinya berada pada urutan ke - 18 . Namun , menurut hasil undian majalah FHM , Andrej ada pada urutan ke - 98 sebagai 100 model wanita paling seksi di dunia .

Lea C

Dilahirkan sebagai Leandro Cerezo pada tahun 1981 , model kelahiran Brazil ini sudah malang melintang menekuni kerjaya di dunia fashion , yang menurut beberapa orang merupakan industri yang kejam dan dangkal . Bukan perkara yang mudah bagi Lea untuk berjaya meraih pengiktirafan sebagai model transjender . Tetapi , melalui usahanya yang memakan masa hingga menahun , sekarang Lea dikenali sebagai salah satu model yang diambil kira dan menjadi muse untuk seorang perancang fashion kelas atas , Givenchy .


Isis King

Awam Amerika dan pelbagai negara di dunia , mengenal Isis melalui acara televisyen pencarian model berbakat , America 's Next Top Model , di pusingan 11 . Walaupun sebelumnya telah berkarier sebagai model selama tujuh tahun , tetapi program TV besutan bekas supermodel Tyra Banks ini , merupakan batu loncatan yang indah bagi Isis . Kerana , walaupun tidak keluar sebagai pemenang , namun kehadirannya sebagai model transjender pertama pada acara tersebut , telah membuat pemerhati dan pelaku industri mode mengenalinya .

Model kelahiran Maryland dengan nama Darren Walls di tahun 1985 silam , atas sokongan dan permulaan dari Tyra , serta melalui kepakaran perubatan Dr Marci Bowers , telah berjaya melakukan pembedahan organ pembiakan pada tahun 2007 lalu .

Sammy
 
Lebih dikenali dengan nama pentas , Sammy , berjaya terpilih sebagai Miss International Queen di tahun 2011 silam . Model asal Thailand yang menurut para juri pertandingan tersebut mempunyai peribadi yang menarik , supel dan berwawasan luas ini , kerap terlihat melenggang pada pentas peraga pereka ternama di Bangkok .

Chamila

Kelahiran Sri Lanka yang juga merupakan salah satu finalis pada pertandingan kecantikan , Miss International Queen Pageant , sekarang ini masih berjuang merintis karier sebagai seorang model pendatang baru

Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook