Monday 3 February 2014

Senarai 10 Wanita TERKEJAM TERGANAS di Dunia!

 Memang legend lah senarai 10 wanita paling KEJAM dan GANAS sepanjang abad! Begegar juga admin bila baca story dorang nih.. Tidak disangka-sangka rupa yang manis tapi GANAS.. Haha! 

Jom Baca!


10. Jiang Qing 1914 - 1991



Jiang Qing adalah isteri kepada Mao Tse-tung seorang diktator komunis di China. Kerana kepintarannya menyusun gerakan dia mendapat jawatan yang paling berkuasa didalam parti komunis (berkuasa seperti Presiden).

Dipercayai bahawa dialah dalang disebalik Revolusi Budaya China (dimana dia menjadi wakil pemimpin). Jutaan orang di China dilaporkan mengalami penyeksaan hak-hak asasi selama Revolusi Budaya. Jutaan yg lain juga dipecat secara paksa.

Jumlah korban kematian, baik dari orang barat dan orang timur sekitar 500.000 dalam kekacauan pada tahun 1966-1969 tetapi menganggarkan peristiwa tersebut menjadi 3 juta dari 36 juta orang yang dianiaya.


 9. Myra Hindley(1942-2002)




Myra Hindley dan temannya iaitu Brady merupakan pembunuh bersiri yang terkenal zaman tersebut. Brady dan Hindley telah menculik 3 orang budak yang berumur diantara 10-12 tahun dan juga 2 orang remaja yang masing masing berumur 16 dan 17 tahun dari Manchester lalu melakukan penderaan terhadap mereka sebelum membunuh mereka.
Brady dan Hindley merakamkan jeritan mangsa pada audio kemudian menyimpan audio tersebut.

 8. Isabella dari Castlile(1451-1504)


Seperti yang diketahui ramai, Isabella merupakan penaja utama kepada Christopher Columbus untuk menyeberangi lautan Atlantik dan sampai ke Amerika Syarikat.Walaupun nampak baik, tetapi Isabela merupakan seorang ratu yang anti Islam dan Yahudi.

Pada tahun 1942, Isabela telah mengeluarkan akta pengusiran dan pembunuhan umat islam dan yahudi di Sepanyol. Pada masa itu, lebih 200 ribu orang yang meninggalkan Sepanyol manakala penduduk lain menukar agama. Pada tahun 1974, Paus Paul IV telah mengadakan upacara kerahmatan untuk Isabella bertujuan supaya roh Isabella dapat menuju ke arah kesucian

 7. Beverly Allitt(1968-)

Merupakan seorang jururawat bahagian pediatrik di British yang juga dikenali sebagai ‘Angel Of Death’. Dia telah menyeksa dan membunuh 4 orang kanak2 di bahagian pediatrik di Hospital Grantham dan Kesteven. Cara pembunuhan Beverly adalah dengan menyuntik kalium dan insulin sehingga menyebabkan mangsa mengalami kardioplegik.

Jika tiada alat penyuntikan, Beverly akan mencekik mangsa tersebut sehingga mati. Sebelum perbicaraan, Beverly telah mengancam untuk membunuh 13 orang kanak2 dalam masa 58 hari dan ancaman ini telah mengorbankan lebih 4 kanak2.

Tiada siapa pun tahu tujuan Beverly melakukan pembunuhan. Tetapi ada yang mengatakan bahawa dia menghidap sindrom Munchhausen yang mengakibatkan perbuatan kejamnya itu.

6. Belle Gunness(1859-1931)


Merupakan pembunuh bersiri yang paling kejam di Amerika Syarikat. Dia berasal dari Norway dan telah berhijrah ke Amerika Syarikat. Ramai beranggapan bahawa kematian 2 orang suami dan anaknya adalah sebab dibunuh oleh Belle.

Motif utama pembunuhan Belle adalah untuk pampasan insurans. Terdapat laporan bahawa Belle telah membunuh lebih dari 20 orang dalam masa beberapa tahun. Belle Gunness merupakan wanita kejam didalam kes jenayah AS.

 5. Mary Ann Cotton(1832-1873)

Wanita Inggeris Mary Ann Cotton merupakan satu lagi pembunuh bersiri untuk keuntungan dari duit insuran. Berkahwin pada 20 umur dengan William Mowbray, pasangan pengantin menetap di Plymouth, Devon.

Pasangan itu mempunyai lima orang anak, empat daripadanya meninggal dunia akibat 'demam gastrik dan sakit perut'. berpindah balik ke utara-timur, tragedi seolah-olah mengikuti mereka; tiga lagi anak-anak yang dilahirkan juga meninggal dunia.

William suami Mary juga mati akibat 'gangguan usus' pada bulan Januari 1865. British Prudential segera membayar dividen £ 35. Suaminya yang kedua, George Ward juga meninggal dunia akibat masalah usus serta salah satu anaknya juga meninggal.

Akhbar tempatan mendapati bahawa Mary Ann sering berpindah sekitar utara England, dia kehilangan tiga suami, kekasih, kawan, ibunya dan anak-anaknya, semua mati dengan masalah dalam perut. Pihak berkuasa menyiasat kes Mary Ann dan menganggap sesuatu yang tidak kena dengan keluarga itu. Mary Ann ditangkap disyaki meracun mangsa untuk dapatkan duit insuran.
Beliau telah digantung di Durham County pada 24 Mac, 1873, atas pembunuhan dengan racun arsenik.

4. Ilse Koch(1906-1967)


Dikenali dengan jolokan"Die Hexe von Buchenwald" Witch Buchenwald, atau "Buchenwälder Schlampe" Bitch Buchenwald, IIse Koch adalah isteri Karl Koch, komander kem-kem tahanan Buchenwald 1937-1941, dan Majdanek 1941-1943.

Ilse Koch, sangat gila kuasa  yang diberikan oleh suaminya, dia bebas menyeksa tahanan dengan kejam. Dia membunuh diri dengan menggantung dirinya di penjara wanita Aichach pada 1 September 1967.


 3. Irma Grese(1923-1945)

Satu lagi produk penyelesaian yang terakhir Nazi, Irma Grese atau "Bitch Belsen" adalah seorang pengawal di kem-kem tahanan Ravensbrück, Auschwitz dan Bergen-Belsen. Dipindahkan ke Auschwitz pada tahun 1943, (dia telah menunjukkan semangat tertentu dan dedikasi untuk kerja), dia telah dinaikkan pangkat kepada Penyelia Kanan, perempuan ke-2 tertinggi kedudukan dalam kem, menjelang akhir tahun.

Dalam bertanggungjawab bagi mengawal lebih 30,000 banduan wanita Yahudi, Irma melakukan kekejaman dengan menyeksa banduan seperti membiarkan anjing mengigit banduan sehingga mati, membunuh dan merotan. Irma Grese juga telah menembak banduan dengan bebas, menghantar banduan kedalam bilik gas beracun yang mengakibatkan banyak banduan yang mati dan mengalami masalah mental dan fizikal.

 2. Katherine Knight
Born: 1956

Wanita pertama Australia telah dihukum seumur tanpa parol, Katherine Knight mempunyai sejarah keganasan dalam perhubungan kekeluargaan. Satu hubungan yang panas dengan bekas suaminya John Charles Thomas Price menjadi pengetahuan umum dengan Perintah Keganasan diberkas bahawa Price telah difailkan terhadap Knight dan berakhir dengan menikam Price Knight hingga mati dengan pisau daging.

Beliau telah menikam sekurang-kurangnya 37 kali, kedua-dua depan dan belakang, dengan banyak luka yang menembusi organ-organ penting. Beliau kemudian menyiat kulit suaminya dan menggantungnya di raung tamu. Memotong kepalanya dan memasukkannya ke dalam periuk sup, bakar punggung beliau, dan memasak anggota badan suami dan dihidang untuk anak-anaknya, bernasib baik ditemui oleh polis sebelum mereka tiba di rumah.

1. Elizabeth Bathory
Born: 1560; Died: 1614

Countess Elizabeth Bathory dianggap pembunuh paling terkenal bersiri dalam sejarah Hungary / Slovakia. Khabar angin telah sebar selama bertahun-tahun tentang hilang gadis petani; menawarkan kerja di istana, mereka tidak pernah dilihat lagi. Salah satu khabar angin ini sampai ke telinga Raja Mathias II, yang menghantar pihak lelaki kepada Csejthe Istana besar-besaran.

Pihak pengintip mendapati seorang gadis mati dan satu nazak,ditemui lagi cedera dan lain-lain dikunci. Digambarkan kekejaman, yang dikutip dari keterangan saksi, termasuk; dipukul teruk dalam tempoh masa yang panjang, penggunaan jarum, pembakaran atau pencacatan tangan, ada juga muka dan kemaluan, menggigit pipi, tangan dan lain-lain bahagian badan, dan kebuluran mangsa.

Jumlah mangsa dianggap dalam beratus-ratus orang yang berlaku dalam tempoh 25 tahun. Disebabkan status sosial dia tidak pernah dibawa ke mahkamah tetapi masih di bawah tahanan rumah di dalam bilik tunggal sehingga kematiannya. Idea bahawa Countess bermandikan darah mangsa beliau adalah cerita rakyat, dan salah satu daripada beberapa perkara yang dia ketahui.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook