Wednesday 16 October 2013

Pasangan Gay Melayu Bangga Kongsi Gambar Intim Di Facebook


BIARPUN ditentang sebahagian besar masyarakat di negara ini, dan juga ditegah di dalam undang-undang sivil dan syari’ah di negara ini, perkembangan pasangan hubungan homoseksual dilihat semakin membimbangkan sejak akhir-akhir ini.
Lebih buruk, mereka tanpa segan silu mendedahkan perihal cinta terlarang mereka secara terbuka di laman sosial seperti Facebook seperti menagih perhatian dari orang ramai untuk menerima perlakuan songsang mereka sebagai sebahagian daripada masyarakat.
Satu gambar profil sebuah akaun Facebook dikongsikan oleh seorang bernama Fiqrie Fiq atau namam lainnya Khairul Naim bersama pasangannya.
Apa yang penulis lihat ialah ketidaseimbangan di antara bentuk badan pasangan itu, yang seorang kecil dan kurus manakala pasangannya besar, tembam dan berisi.
Lebih meloyakan, satu foto diambil mungkin ketika mereka bersama-sama bercuti di Cameron Highlands tatkala si kurus mengepit erat tangan si gempal lagaknya seperti pengantin baru di hadapan sebuah ladang strawberi.
Satu foto yang memualkan penulis ialah apabila pasangan itu berpeluk sakan dengan kata-kata “few minutes before the game take place” maksudnya “beberapa minit sebelum permainan itu berlaku” Geli….
Dalam agama Islam, sudah jelas perlakukan sebegini ditentang dan dilarang sekeras-kerasnya. Sudah acapkali perlakukan sebegini dibongkar tetapi siapa yang perlu dipertanggungjawabkan?
Share:

0 comments:

Post a Comment

Facebook